Bütçeleme-1

Bütçeleme, bir organizasyonun dönemsel istekleri için oluşturduğu hedeflerin finansal ve operasyonel öngörülerinin planlanması olarak oluşturulur. Bütçeleme, belirli bir dönemde işletmenin gelir ve gider faaliyetlerinin planlandığı, koordine edildiği ve denetlendiği sistematik bir disiplindir. Bu sayede kuruluşlar geçmiş tecrübelerine ve gelecek ile ilgili öngörüleri doğrultusunda yapacakları planlama ile satışlar, maliyetler, net kar, nakit akışları ve yatırımlar gibi çeşitli etmenlerin gelişimi konularında kendilerini hazırlama imkanına kavuşabilmektedirler.

Bir planlama çalışması olan bütçeleme, oluşturulan bütçe ile şirketiçi kontrol olanağı doğurmakta ve şirketlerin belirlemiş oldukları hedefler ile göstermiş oldukları başarıların kıyaslamasını yaparak sürekli bir kontrol imkanı sağlamaktadır. Öyleyse mevcut Bilgi İşlem alt yapısının bu disiplini destekler yapıda kurulu olması gerekmektedir. Qualis Budget bu aşamada işletmelerin bütçe organizasyonlarını düzenleyen yapısıyla günümüzün veri – bilgi döngüsünü sağlayabilen, ülkemizin ilk ve tek kullanıcı tanımlı, entegre bütçeleme programıdır.

Qualis Budget’in sağlamış olduğu kullanıcı tanımlı menüler ve çevrimiçi hücre formül yazabilme yapısıyla, bütçe ve bütçe kalemleri arası ilişkilendirme imkanı, bütçelemenin doğasındaki interaktif etkileşime de uygun bir çalışma ortamı sağlamaktadır. SQL veritabanı yapısı beraberinde güçlü raporlama ve analiz süreçlerini getirmekte, bu da zaman/performans dengesini kurmaktadır.

Bütçelemenin Sağlayacağı Faydalar:

Gelecekteki gerçekleşmeler ile ilgili öngörülerin planlanması olan bütçelemeyi, finansal öngörme olarak da adlandırabiliriz. Etkin bir bütçe oluşturabilen kuruluşlar, bu öngörü sonucunda çeşitli faydalar sağlayabilirler;

1) Hedef Belirleme ve Odaklanma

Yapılan bir bütçe çalışması başta yöneticiler olmak üzere tüm çalışanlar için bir hedef oluşturmaktadır ve günlük çalışma akışı dışında çalışanların bu hedefler doğrultusunda odaklanmasına yol açacaktır.

Yapılan hedef belirleme çalışmaları her departman ve/veya çalışan için diğerleri ile kıyas yapabilme (benchmarking) imkanı tanınmaktadır ve bu etmen herkesin sorumluklarını yapma gereği doğuracağı gibi, şirketteki görevine daha fazla odaklanmasına yolaçmaktadır.

2) Erken Uyarılma

Oluşturulmuş olan bütçeler sayesinde çalışanlar ve yöneticiler, hedeflerde olabilecek sapmaları bir erken uyarı olarak kabul edebilecekler ve sorun çıkan kısma gerekli tasarrufları vaktince yapabileceklerdir. Bu rekabetin olduğu bir ortamda, erken davranma ve bir adım önde gitme avantajını getirmektedir. Kriz senaryoları ile sistemi her türlü değişken finansal faktörlere hazır tutmak günümüz firmalarının ihtiyaçları arasındadır.

3) Koordinasyon

Şirketler faaliyet konularına göre departmanlara bölünmüştür ve her çalışanın belirli bir görev tanımı olmasına rağmen, günlük çalışma düzeninde iş akışlarında düzensizlikler sıkça görülmektedir. Bütçeleme çalışması ile ortak hedefler belirlenmiş olduğundan, bu tür karmaşalıkların giderilmesinde, çalışanların, sınırları belirlenmiş olan bu hedeflere koordine bir şekilde ulaşmaları sağlanmaktadır.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder