AltaVista'nın kurucularından Paul Cormier en iyi teknolojinin her zaman kazanamadığını söyledi

"Google olabilirdik. Google biz olmalıydık." Bu sözler şu an gelinen noktaya bir türlü inanamayarak kafasını sallayan Paul Cormier'e ait. Bir zamanların en popüler arama motorlarından biri olan AltaVista'nın gerçek kurucularından ve yazılım geliştirme ekibinden olan Cormier, Digital Equipment adındaki araştırma ekibinin bu noktaya ulaşmasına ramak kalmışken son virajı dönememesine bir hayli üzgün.

"En iyi teknolojiye sahip olmak hep kazanacağınız anlamına gelmiyor. Teknolojiyi aynı zamanda doğru iş kanalları ve girişimlerle de desteklemek şart." diyen Cormier, AltaVista'nın yükselişi ve düşüşünü bu nedenlere bağlıyor.

Google'ın arama motoru üzerine gömdüğü reklamların çok daha önceden AltaVista geliştirme ekibinin gündeminde olduğu ancak o dönemde kullanıcıların reklam dolu sayfalardan hoşlanmayacağı gerekçesiyle bu işe girişmediklerini söyleyen Louis Monier de bu sisteme en başta kendisinin karşı çıkmış olduğunu belirtti. Arama motorunun araştırma geliştirme ekibinin kurucusu Monier, Google'ın bir yolunu bulup bu işi paraya çevirmiş olması bir başarıdır diye sözlerine devam etti.

Bugünlerde Red Hat başkan yardımcılığı görevini sürdüren Cormier, Altavista'nın özellikle tüm sayfa aramalarında çok daha hızlı bir altyapıya sahip olduğunu belirterek "Zamanında Google ile ortak bir standart üzerinde uzlaşılmalıydı. 90'ların başında teknoloji ve araştırmaların çok iyi olması üzerine fazla yoğunlaşmıştık. Biraz da iş dünyasına dönüp nelerin olacağına bakmak gerekirdi" diye konuştu.
Haluk Karahan
CHIP Online

Hiç yorum yok:

Dosyalar

9. kalkınma Planı.İş Planı.Kosgeb destekleri 1.Kosgeb destekleri 2.Kosgeb arge destekleri.Kosgeb Tekmerleri.Motivasyon.Hayaller.Tübitak teydeb destekleri.Oslo Klavuzu Işığında Yenilik.Frascati Klavuzu Işığında Ar-Ge.Problem Çözme Teknikleri.Proje Yönetimi.Toplam Kalite Yönetimi.Matriks Organizasyonlar.Fikri Mülkiyet Hakları.Marka nedir?.Marka başvurusu.Marka koruma.Bitki Islahçı Hakları.Patent Bilgisi.Verimlilk.6.çerçeve programı.Kobilerin 6.çerveve programına katılımı.6.çeçeve programında uluslararası işbirliği.
6.çerçeve programı projesi hazırlama .6.çerçeve programı projesi sunma ve değerlendirme.Finansal Analiz.Örnek Finansal Analiz.Finansal Başarısızlık.Sermaye Piyasası Kurumu.İnsan Kaynakları Yönetim Sistemi.AB'ye Özel sektörün intibakı.AB Çevre Müktesebatı.Stratejik Planlama.Bilgi Toplumu Stratejisi.Tarım Stratejileri.Kriz Yönetimi .EU Lobbying.Bilgi ekonomisinin reddettikleri.Teknokentler.Bilgi Ekonomisi.E-Ticaret'e Davet.TİKA Teknik Yardım Projeleri.Fikri Mülkiyet Hakları.Proje Yönetimi.Endüstriyel Tasarım Tescili.Tübitak Proje Destek Süreci.Pazar Araştırması ve Planlaması.Örgüt Yönetimi.Makale Yazma.Bilimsel Araştırma Teknikleri.


Yurtdışı Pazarları
Azerbaycan. Moğolistan. Türkmenistan. Kırgızistan. Kazakistan. Özbekistan. Ukrayna. Moldava. Romanya. Gürcistan. Makedonya. Bosna-Hersek.


Vizyon 2023 Teknolojik Öngörüleri
Strateji Belgesi. Üretim. Tasarım. Savunma Havacılık Uzay. Nano. Mekatronik. Malzeme. Enerji ve Çevre. Biyoloji ve Genetik. Bilişim.

Genel Bilgiler

FELSEFE
Dinler Tarihi.Atatürkçülük.
BİLİM
TOPLUM Dunya ekonomi tarihi.GIDA ÇEVRE SAĞLIK TARIM Bitki Islahı.MALZEME TEKNOLOJİ Nano Teknoloji.Bilgisayar Ağ Temelleri.ENERJİ TAŞIMACILIK UZAY Yıldızların İç Yapısı ve Evrimi.
SANAT
ROL MÜZİK EDEBİYAT YEMEK Denizlerimizdeki Balıklar.
SPOR
YAZ KIŞ MÜCADELE