Markaların Çoğunun Giremediği Turquality’de Harcama Limiti Kaldırıldı

Marka seçiminde hazırgiyim sektörü lehine ayrım yapıldığı eleştirisine uğrayınca yeniden düzenlenen Turquality’e ilk 18 markadan sadece beşi girebildi. Farklı sektörlerden 33 marka, üst limit olmaksızın yurtdışı markalaşma faaliyetlerinden yüzde 50 devlet desteği görecek.

Fikir babası Devlet Bakanı Kürşad Tüzmen’in "Kurumsallaşmış bir Turquality var artık. İlk haliyle birbirimize bile anlatmakta güçlük çekiyorduk" dediği Turquality, aldığı eleştiriler üzerine sil baştan yenilendi. Hazırgiyim sektörü lehine ayrım yapıldığı ve tanıtımlarda paraların havaya savrulduğu yönünde eleştirilerden sonra seçim kriterleri değiştirilen dünyanın ilk hükümet destekli markalaşma programı Turquality’e, projeye ilk başta dahil edilen 18 hazırgiyim markası ve tasarımcıdan sadece beşi girebildi. On yılda 10 dünya markası yaratarak ihracatı artırmayı ve kaliteli Türk malı imajını oluşturmayı hedefleyen Turquality’den, bundan böyle aralarında Atasay, Damat/Tween, Efes, Pınar ve Temsa’nın da bulunduğu hazırgiyim, beyaz eşya, kuyum, mücevher, gıda, elektronik, otomotiv sektörlerinden 33 marka faydalanacak.

Turquality’de ilkinden farklı olarak yurtdışı mağazalaşmaya yönelik kira, tanıtım, dekorasyon ve hukuki danışmanlık gibi hizmetlerde yılda 330 bin dolar ile sınırlı tutulan limit de kaldırıldı. Buna göre şirketler, üst limit olmaksızın yaptıkları markalaşma harcamalarının yüzde 50’sini beş yıl boyunca devletten karşılayabilecek.

Zorlu İki Markası İle Girdi
Zorlu Holding, Vestel ve Taç olmak üzere Turquality listesine iki markası ile girmeyi başardı. Yeni Turquality’de ilk başta yer alan markalardan Bil’s, Aydınlı, Harmanlı Deri, Abbate, Mithat Giyim, Pasha Deri, Polo Giyim ve tasarımcılar Atıl Kutoğlu, Hüseyin Çağlayan ve Dice Kayek ise bulunmuyor. Bu markaların Turquality için şanslarının hala devam ettiği, ancak belli kriterleri yerine getirdikten sonra yeniden sisteme dahil olma şanslarının bulunduğu belirtildi. Tasarımcıların ise sanayicilerle uzun soluklu çalışmalar sağlanması amacıyla farklı stratejiler geliştirildiği için şimdilik listede yer almadığı öğrenildi. Aralarında Mavi Jeans, Ülker, Mey İçki ve Çilek Mobilya gibi markaların ise halen incelemeleri sürdüğü için Turquality listesinde yer almadığı açıklandı. Koç Grubu’nun ise ihracattaki güçlü firması Arçelik için henüz müracaat yapmadığı kaydedildi.

2023 İhracat Hedefi 500 Milyar Dolar
Bakan Tüzmen, dün Dış Ticaret Kompleksi`nde marka isimlerinin açıklandığı toplantıda, 2023 yılında 500 milyar dolar ihracat hedefine ulaşabilmek için markalarla dünya pazarlarında en iyi şekilde satış yapmaları gerektiğini kaydetti. Tüzmen, "Kurumsallaşmış bir Turquality var artık. İlk haliyle birbirimize bile anlatmakta güçlük çekiyorduk. Turquality sayesinde ihracat hedefimizi tutturmak kolaylaşacak" dedi. Dış Ticaret Müsteşarlığı İhracat Genel Müdür Yardımcısı ve Turquality Çalışma Grubu Başkanı Ziya Altunyaldız firmalara destek sağlanan Destekleme Fiyat İstikrar Fonu bütçesinin geçen yıl 350 milyon YTL olduğunu, 2007 bütçesinin 400 milyon YTL`nin üzerinde olmasını beklediklerini söyledi.

İncelemesi Başarıyla Bitenler, Turquality’e Geçecek
İlk haliyle markaları, projeyi yürüten Devlet Bakanı Kürşad Tüzmen’in başkanlığında Dış Ticaret Müsteşarlığı, Türkiye İhracatçılar Meclisi, İhracatçı Birlikleri ve Genel Sekreterlik temsilcileri ile uzmanların oluşturduğu komite seçiyordu. Yeni sistemde ise aynı komite, marka seçimi için uluslararası denetim ve danışmanlık şirketi Deloitte’un inceleme kriterleri raporuna göre hareket etmeye başladı. Bu doğrultuda ilk etapta seçilen 15 marka ve üç modacı, hali hazırda Marka Teşviği’nden faydalanan markalar ile birlikte Şampiyon Havuzu olarak adlandırılan bir kümeye yerleştirildi ve Deloitte tarafından incelemeye alındı. Deloitte`un raporları ışığında ise havuzda yer alan 64 marka arasından 33 tanesi Turquality kapsamına dahil edildi. Geri kalan markalar, Marka Teşvik Programı’ndan faydalanıyor. Bu markalar harcamalarının yüzde 50’sini dört yıl boyunca devlet destekli yapabiliyor. Havuzun dışında yer alan markaların olduğu firmalar ise sadece yurtdışı ofis mağazacılık desteğinden faydalanıyor. Havuzdaki firmalardan ikisi ise ofis mağaza destek programına kaydırıldı. Havuzda yer alan ve incelemesi devam eden markaların onay gördüğü takdirde ise anında Turquality’e katılma hakkı bulunuyor. Sorumluluklarını yerine getirmeyen markalar ise altı ay sonra Turquality haklarını kaybedebilecek.

Bugüne Kadar 55 Firmaya 22.4 Milyon Dolar Harcandı
İki yıl önce hayata geçirilen Turquaulity projesi kapsamında bugüne kadar Rusya ve Japonya’da çeşitli etkinlikler yapıldı. Rusya Pazarına yönelik 2004 yılında Moskova’da gece yapıldı. Yine Rusya`da medya tanıtımları, Atıl Kutoğlu, Dice Kayek ve Hüseyin Çağlayan’ın New York, Paris defileleri gerçekleştirildi. Japonya’nın en büyük department storelarından Takashimaya’da Türk markaları standı kuruldu. Turquality kapsamında firmalara inceleme ve iletişim faaliyetleri gibi alanlarda 9.5 milyon dolar harcandı. Marka teşvik kapsamında 55 firmaya verilen toplam destek miktarı 22.4 milyon dolar harcandı.

Kaynak: Referans Gazetesi

Hiç yorum yok:

Yayınlananlar

Dosyalar

9. kalkınma Planı.İş Planı.Kosgeb destekleri 1.Kosgeb destekleri 2.Kosgeb arge destekleri.Kosgeb Tekmerleri.Motivasyon.Hayaller.Tübitak teydeb destekleri.Oslo Klavuzu Işığında Yenilik.Frascati Klavuzu Işığında Ar-Ge.Problem Çözme Teknikleri.Proje Yönetimi.Toplam Kalite Yönetimi.Matriks Organizasyonlar.Fikri Mülkiyet Hakları.Marka nedir?.Marka başvurusu.Marka koruma.Bitki Islahçı Hakları.Patent Bilgisi.Verimlilk.6.çerçeve programı.Kobilerin 6.çerveve programına katılımı.6.çeçeve programında uluslararası işbirliği.
6.çerçeve programı projesi hazırlama .6.çerçeve programı projesi sunma ve değerlendirme.Finansal Analiz.Örnek Finansal Analiz.Finansal Başarısızlık.Sermaye Piyasası Kurumu.İnsan Kaynakları Yönetim Sistemi.AB'ye Özel sektörün intibakı.AB Çevre Müktesebatı.Stratejik Planlama.Bilgi Toplumu Stratejisi.Tarım Stratejileri.Kriz Yönetimi .EU Lobbying.Bilgi ekonomisinin reddettikleri.Teknokentler.Bilgi Ekonomisi.E-Ticaret'e Davet.TİKA Teknik Yardım Projeleri.Fikri Mülkiyet Hakları.Proje Yönetimi.Endüstriyel Tasarım Tescili.Tübitak Proje Destek Süreci.Pazar Araştırması ve Planlaması.Örgüt Yönetimi.Makale Yazma.Bilimsel Araştırma Teknikleri.


Yurtdışı Pazarları
Azerbaycan. Moğolistan. Türkmenistan. Kırgızistan. Kazakistan. Özbekistan. Ukrayna. Moldava. Romanya. Gürcistan. Makedonya. Bosna-Hersek.


Vizyon 2023 Teknolojik Öngörüleri
Strateji Belgesi. Üretim. Tasarım. Savunma Havacılık Uzay. Nano. Mekatronik. Malzeme. Enerji ve Çevre. Biyoloji ve Genetik. Bilişim.

Genel Bilgiler

FELSEFE
Dinler Tarihi.Atatürkçülük.
BİLİM
TOPLUM Dunya ekonomi tarihi.GIDA ÇEVRE SAĞLIK TARIM Bitki Islahı.MALZEME TEKNOLOJİ Nano Teknoloji.Bilgisayar Ağ Temelleri.ENERJİ TAŞIMACILIK UZAY Yıldızların İç Yapısı ve Evrimi.
SANAT
ROL MÜZİK EDEBİYAT YEMEK Denizlerimizdeki Balıklar.
SPOR
YAZ KIŞ MÜCADELE