Lectra: Çin, katma değerli üretime geçişte sizi solladı

Tekstil ve konfeksiyon sektörü için geliştirdiği ileri yazılımlarla tanınan Fransız teknoloji şirketi Lectra’nın CEO’su Danniel Harrari, "Ucuz Çin diye bir şey yok. Çin’in içinde birçok Çin var. Çinliler teknolojiye sizden daha fazla yatırım yapıyor. Katma değerli üretime geçişte Çin önünüzde" dedi.


TEKSTİL ve konfeksiyon sektörü için geliştirdiği ileri yazılımlarla tanınan Fransız teknoloji şirketi Lectra’nın Türkiye hayranı CEO’su Danniel Harrari, Çin’in sadece basic (basit) ve kalitesiz üretim yapan, işçiliğin ucuz olduğu bir ülke olarak tanımlanmaması gerektiğini belirterek; Çin’in çok nitelikli, katma değeri yüksek üretim yapan yüzüne dikkat çekti. Harrari "Ucuz Çin diye bir şey yok. Çin’in içinde farklı Çinler var. Çinliler teknolojiye sizden daha fazla yatırım yapıyor. Katma değerli üretime geçişte Çin sizin önünüzde" dedi.

TEKNOLOJİYE YATIRIM: Bazı Türk şirketleri yeni teknolojiyi izlemekte çok iyi, bazılarının ise kötü olduğunu anlatan Harrari, şöyle devam etti: "Çinlilerin bütçelerinden Ar-Ge ayırdığı pay Fransız şirketlerin ayırdığından daha yüksek, çünkü aradaki açığı kapamaya çalışıyorlar. Fakat Türklerin bu konudaki yatırımları biraz daha yavaş. Bir adım atıp düşünüyorlar. Eğer iyi olmak istiyorsanız gelirinizin üçte birini teknolojiye yatırmalısınız. Eksik olan şey bu alana agresifçe yatırım yapılmaması. Benim söylediğim küçük bir rakam aslında, eğer bunu yapmıyorsanız yanlış yöndesiniz."

ÇİN ÖNE GEÇİYOR: Çin’in katma değerli ürünlere geçişte Türkiye’nin daha önünde yer aldığını vurgulayan Harrari, ancak bunun bütün Çin için geçerli olmadığını söyledi. Bazı Çinli şirketlerdeki değişimin ve yeni teknoloji yatırımlarının çok yüksek olduğunu kaydeden Harrari "Fakat bir çok firma da basic üretimi sürdürüyor. Çin’de teknolojiye ya çok yatırım yapan ya hiç yapmayan şirketler var. Ortası yok. Ortalamada Türkiye daha önde ancak Çin’deki gelişim ve yatırımlar daha fazla" dedi.

ZAMANLA YOK OLURSUNUZ: Tüm dünyada üretimin işçiliğinin ucuz olduğu ülkelere kaydığına, bu nedenle pahalı işçilik ile çok daha nitelikli ve katma değeri yüksek üretim yapan Shangai’nin bile Kamboçya veya Vietnam gibi ülkelerle rekabet edemediğini anlatan Harrari şöyle konuştu: "Üretim Çin, Tunus ve Doğu Avrupa ülkelerine gidiyor. Yapılacak bir şey yok. Katma değerli üretime yönelen, markalaşan Türk şirketleri bir kaç yılda öne çıkabilir. Bunu yapmayanlar gelecek bir kaç yılda sıkıntı yaşar. Değişmeyen yok olabilir. Geçmişin stratejileriyle bugünü yönetemezsiniz. Tekstil ve hazır giyim sektöründe globalleşme daha çok hissedilecek."

DANIEL Harrari, Beymen’i çok beğendiğini belirterek, "Birkaç mağazalarını ziyaret ettim, etkilendim. Doğru yoldaki markalardan biri. Vakko’yu da beğeniyorum. Türk markaların ürünler kalitesi, imajları güçlü ama eksik bir şey var. Bir koleksiyonu ve ürünü gördüğünüzde bunun hangi markaya ait olduğunu bilmelisiniz. Eğer markalar biraz daha kişilik kazanırsa çok daha iyi olur" diye konuştu. Modaya öncülük için ışığa ihtiyacınız var.

TÜRKLERİN modada kendilerinden söz ettirmeleri için değişim yaşanması gerektiğini anlatan Daniel Harrari, şunları söyledi: "Şimdiki üretim anlayışından çıkmalı. Yenilikçi, hız ve maliyetleri düşürmelerine yardım eden sistemlerle katma değeri yüksek üretim yapmalı, markalaşmalı. Türkiye bunu yapmaya hazır. Türkiye’nin modaya öncülük etmesini kişisel olarak çok isterim. Dünya modasına öncülük etmek için gerekli olan tek şey bir ışık çakması. Bir ışıkla bunu yapabilirsiniz. Ama unutmayın ki, moda sadece endüstri değil. Bunun içinde tasarım, yaratıcılık ve sanat da var. Türkiye’deki eğitim ve insan kalitesi de etkileyici." 2006’da yazılım satışları Türkiye’de yüzde 40 arttı.

LECTRA Türkiye Genel Müdürü Burak Süsoy, Türkiye’nin geleceğinin ürün geliştirmede olduğunu belirterek, şöyle konuştu: "2006’da Türkiye’de yazılım satışları yüzde 40 arttı. Yıllık ciromuz 8 milyon Euro civarında. Bilgisayarda üç boyutlu numune yapmayı sağlayan 3D Fit devrim yaratacak. Bugüne kadar tüm kalıplar 2 boyutta tasarlanırken, şimdi 3 boyuta taşındı. Giysinin dökümü, kıvrımları dahil, kumaşın cinsine göre çok realist bir şekilde kişi üzerinde nasıl duracağını görebiliyorsunuz. Üretime geçmeden en az 4-5 numune çalışılır ve bunlar şirket ile üretici arasında gidip gelir. Artık 1-2 numune yeterli olacak. Interaktif sistem sayesinde zaman ve maliyetten yüzde 50 tasarruf etmek mümkün."

Ar-Ge’ye yılda 19 milyon Euro LECTRA’nın Başkanı Andre Harari, Lectra’yla ilgili şu bilgileri verdi: "Yazılım donanım ve servis olmak üzere üç alanda hizmet veriyoruz. Tekstil başta otomotiv, havacılık ve denizcilik alanında kullanılan yazılımlar geliştiriyoruz. 2006 cirosu 216 milyon Euro. 1500 çalışan ile 100 ülkede 17 bin müşteriye hizmet veriyoruz. Bütçenin yüzde 8,7’sini (19 milyon Euro) Ar-Ge’ye ayrıyoruz. İstanbul’un da aralarında bulunduğu 5 ülkede ileri teknoloji merkezimiz var."

Kaynak: Hürriyet Gazetesi - 10.02.2007

Hiç yorum yok:

Yayınlananlar

Dosyalar

9. kalkınma Planı.İş Planı.Kosgeb destekleri 1.Kosgeb destekleri 2.Kosgeb arge destekleri.Kosgeb Tekmerleri.Motivasyon.Hayaller.Tübitak teydeb destekleri.Oslo Klavuzu Işığında Yenilik.Frascati Klavuzu Işığında Ar-Ge.Problem Çözme Teknikleri.Proje Yönetimi.Toplam Kalite Yönetimi.Matriks Organizasyonlar.Fikri Mülkiyet Hakları.Marka nedir?.Marka başvurusu.Marka koruma.Bitki Islahçı Hakları.Patent Bilgisi.Verimlilk.6.çerçeve programı.Kobilerin 6.çerveve programına katılımı.6.çeçeve programında uluslararası işbirliği.
6.çerçeve programı projesi hazırlama .6.çerçeve programı projesi sunma ve değerlendirme.Finansal Analiz.Örnek Finansal Analiz.Finansal Başarısızlık.Sermaye Piyasası Kurumu.İnsan Kaynakları Yönetim Sistemi.AB'ye Özel sektörün intibakı.AB Çevre Müktesebatı.Stratejik Planlama.Bilgi Toplumu Stratejisi.Tarım Stratejileri.Kriz Yönetimi .EU Lobbying.Bilgi ekonomisinin reddettikleri.Teknokentler.Bilgi Ekonomisi.E-Ticaret'e Davet.TİKA Teknik Yardım Projeleri.Fikri Mülkiyet Hakları.Proje Yönetimi.Endüstriyel Tasarım Tescili.Tübitak Proje Destek Süreci.Pazar Araştırması ve Planlaması.Örgüt Yönetimi.Makale Yazma.Bilimsel Araştırma Teknikleri.


Yurtdışı Pazarları
Azerbaycan. Moğolistan. Türkmenistan. Kırgızistan. Kazakistan. Özbekistan. Ukrayna. Moldava. Romanya. Gürcistan. Makedonya. Bosna-Hersek.


Vizyon 2023 Teknolojik Öngörüleri
Strateji Belgesi. Üretim. Tasarım. Savunma Havacılık Uzay. Nano. Mekatronik. Malzeme. Enerji ve Çevre. Biyoloji ve Genetik. Bilişim.

Genel Bilgiler

FELSEFE
Dinler Tarihi.Atatürkçülük.
BİLİM
TOPLUM Dunya ekonomi tarihi.GIDA ÇEVRE SAĞLIK TARIM Bitki Islahı.MALZEME TEKNOLOJİ Nano Teknoloji.Bilgisayar Ağ Temelleri.ENERJİ TAŞIMACILIK UZAY Yıldızların İç Yapısı ve Evrimi.
SANAT
ROL MÜZİK EDEBİYAT YEMEK Denizlerimizdeki Balıklar.
SPOR
YAZ KIŞ MÜCADELE