Web Sitesi ve E-Ticaret


WEB SİTESİ


Bir Web sitesi sizin şirketinize açılan sanal bir pencere gibidir. Tipik bir şirket sitesi ürün ve hizmetleriniz hakkındaki birkaç "sayfanın" toplamından müşterilerin ürün ve hizmetleri satın alırken sizin müşterilerin ilgileri ve alışveriş alışkanlıkları hakkında bilgi toplayacağınız bir tedarik kanalına dönüştürülebilir. Web sitenizin bir pazarlama aracı olarak temel faydaları müşteri etkileşiminin site ile ölçülebilmesi ve ziyaretçilerin ilgisine göre iletişimi özelleştirebilir hale getirebilmesidir. Web sitesi birçok web pazarlama etkinliğinin esas merkezi görevini görür. Web sitesi gelişimi sitenizin tasarım, başlatma, sürdürebilme ve genişletme işlemidir. Web sitesi geliştirme çözümleri size bir web sitesi için planlama, yaratma ve geliştirme araçlarını sunar.
Yanlış Düşünce
X Olmadan da oluyor!
X Bir sürü masraf!
X Bizim çocuk arkadaşlarıyla halleder!!!
Doğru Düşünce
x Küresel çapta erişilebilirlik
x Hayal edemeyeceğiniz sayıda potansiyel müşteri
x Ucuz hammadde kaynaklarına tedarikçilere erişim ve onların size erişmesi
Ya İnternetten sipariş yapmayacaksam yinede gerekir mi ! *Öte yandan internet üzerinden iş yapmayacak, sipariş almayacak, müşteri bulmayacak bile olsanız bir internet sitesine yine de ihtiyacınız olacaktır. İnternet sayfasının, var olan müşterilerinizin size olan güvenini pekiştireceğini unutmayın.
Hangisi Daha Güvenilir ? İnternet sitesi olan mı? İnternet sitesi olmayan mı ?

E-TİCARET


Web sitesi herhangi bir elektronik ticaret uygulamasının odak noktasıdır. Bir anlamda web sitesi bilgisayar diliyle, e-ticaret sisteminin "arayüzü"dür. Müşteri, tedarikçi ve finans kurumlarına ulaşabilmede bir penceredir. E-ticaretin birinci koşulu, kurumsal faaliyetlerinizi, ürünlerinizi tanıtan ve bu ürünleri buradan pazarlayabilecek ölçüde sanal mağaza ve elektronik satış olanakları bulunan bir web sitenizin olmasıdır. Ama her web sitesi e-ticaret için yeterli değildir, web sitesi eğer bazı teknik özellikleri ve detayları içinde barındırmıyorsa, sadece firmanızı tanıtan bir broşür olmanın ötesine geçmez.
O zaman sağlıklı bir e-ticaret uygulaması için bir web sitesinde olması gereken kimi özellikleri ve yararlı olacak ayrıntıları kısaca sıralayalım.

1. Amacınızı misyonunuzu hedeflerinizi kısacası kendinizi tanıtın.
2. Web sitesi olsun diye değil gerçekten bir web sitesi olsun diyerek sitenizi kurun
3. Güncellemeleri ana sayfadan yayınlayın

4. Web sitesinde "Sık Sorulan Sorular" (SSS) bölümü dar kapsamlı olmamalı, sürekli olarak geliştirilmeli, güncellenmeli, gerekirse web sitesindeki her sayfadan buraya link verilebilmelidir.
5. Ürün tanıtımında destek bilgisi için her sayfaya ya da bilgi merkezine link vermelidir. 6. Web sitesinde, firmanızın ticari isim, kimlik bilgileri, adres ve iletişim telefon, faks email bilgileri, kolay erişilebilir net ve açık şekilde verilmelidir. Firmayla ilgili bu bilgiler müşteri ve tedarikçiler açısından güven arttırıcı unsurlardır.
7. Web sitenizde mutlaka site içi arama motoru bulunmalıdır. Kimi müşteriler özellikle zaman kaybı nedeniyle sayfaları açmak istemeyebilirler, bunun yerine arama motoru ile ilgilendikleri ürüne ulaşmak isterler. Bu nedenle arama motoru yaşamsal önemdedir.
8. Alım satımla ilgili olan tüm ticari işlem ve para transferleri konusunda hangi hukuka tabi olunacağı ve hukuki zorunluluklar açıkça belirtilmelidir.
9. Web sitesinde satışa sunulan tüm mal ve hizmetlerin ayrıntılı bilgileri site üzerinde verilmelidir.
10. Her sayfada müşteri hizmetlerine bağlı bir link olmalıdır. Ayrıca müşteri hizmetlerine gelen alıcının her soru ve şikayeti incelenip geribildirim yapılmalıdır.
11. Satıcı, alıcıya soru ve şikayetlerinin üzerinde çalışıldığına ve kendilerine en geç 1 işgünü içerisinde geri bildirimde (e-posta, telefon, faks vs. yoluyla) bulunulacağını belirten bir e-mail göndermeli ve söz verilen sürede alıcıya cevap verilmelidir.
12. Web sitesinde, satılan mal veya sunulan hizmetle ilgili tüm sınırlamaların (farklı şehirlere ve yurtdışına yapılan satış sınırlamaları, ek ücretler, uzaklığa göre fiyat farkları vs.) açıkça belirtilmelidir.
13. Web sitenizin tasarım ve teknik özellikleri, sayfalara ulaşmada engel olacak şekilde yavaş çalışmasına, zaman kaybına yol açmasına neden olmamalıdır. Kimi web siteleri gereğinden fazla animasyon ve resim yüklü olmaları nedeniyle düşük performansta çalışmakta, bu da müşterilerin siteye bir daha uğramamasına yol açmaktadır.
14. Büyük resimlerden kaçının. Siteye min 5kb üzerinde ses dosyası yüklemekten kaçının .
15.Sayfaya hoş geldiniz gibi cıngılları abartmayın
16.Java apletler çok gerekli değilse kullanmayın

Web sitenizde müşteri ilişkileri ve ürün satışı konularında bu 16 kurala dikkat edildiği taktirde web siteniz hem çok geniş bir işlev kazanacak, hem de geleneksel satış yöntemlerinden çok daha fazla karlılık ve gelir sağlayan bir "işyeri"niz haline gelecektir.

Hiç yorum yok:

Yayınlananlar

Dosyalar

9. kalkınma Planı.İş Planı.Kosgeb destekleri 1.Kosgeb destekleri 2.Kosgeb arge destekleri.Kosgeb Tekmerleri.Motivasyon.Hayaller.Tübitak teydeb destekleri.Oslo Klavuzu Işığında Yenilik.Frascati Klavuzu Işığında Ar-Ge.Problem Çözme Teknikleri.Proje Yönetimi.Toplam Kalite Yönetimi.Matriks Organizasyonlar.Fikri Mülkiyet Hakları.Marka nedir?.Marka başvurusu.Marka koruma.Bitki Islahçı Hakları.Patent Bilgisi.Verimlilk.6.çerçeve programı.Kobilerin 6.çerveve programına katılımı.6.çeçeve programında uluslararası işbirliği.
6.çerçeve programı projesi hazırlama .6.çerçeve programı projesi sunma ve değerlendirme.Finansal Analiz.Örnek Finansal Analiz.Finansal Başarısızlık.Sermaye Piyasası Kurumu.İnsan Kaynakları Yönetim Sistemi.AB'ye Özel sektörün intibakı.AB Çevre Müktesebatı.Stratejik Planlama.Bilgi Toplumu Stratejisi.Tarım Stratejileri.Kriz Yönetimi .EU Lobbying.Bilgi ekonomisinin reddettikleri.Teknokentler.Bilgi Ekonomisi.E-Ticaret'e Davet.TİKA Teknik Yardım Projeleri.Fikri Mülkiyet Hakları.Proje Yönetimi.Endüstriyel Tasarım Tescili.Tübitak Proje Destek Süreci.Pazar Araştırması ve Planlaması.Örgüt Yönetimi.Makale Yazma.Bilimsel Araştırma Teknikleri.


Yurtdışı Pazarları
Azerbaycan. Moğolistan. Türkmenistan. Kırgızistan. Kazakistan. Özbekistan. Ukrayna. Moldava. Romanya. Gürcistan. Makedonya. Bosna-Hersek.


Vizyon 2023 Teknolojik Öngörüleri
Strateji Belgesi. Üretim. Tasarım. Savunma Havacılık Uzay. Nano. Mekatronik. Malzeme. Enerji ve Çevre. Biyoloji ve Genetik. Bilişim.

Genel Bilgiler

FELSEFE
Dinler Tarihi.Atatürkçülük.
BİLİM
TOPLUM Dunya ekonomi tarihi.GIDA ÇEVRE SAĞLIK TARIM Bitki Islahı.MALZEME TEKNOLOJİ Nano Teknoloji.Bilgisayar Ağ Temelleri.ENERJİ TAŞIMACILIK UZAY Yıldızların İç Yapısı ve Evrimi.
SANAT
ROL MÜZİK EDEBİYAT YEMEK Denizlerimizdeki Balıklar.
SPOR
YAZ KIŞ MÜCADELE